Буктрейлер – сучасна форма реклами книги
Ми живемо у
ХХІ столітті, яке диктує нові шляхи в літературі та культурі. Це зумовлено
швидким розвитком інформаційних технологій. Сьогодні всі говорять про
«кліповість мислення сучасних дітей» і про те, що телевізор – комп’ютер –
гаджети витіснили стару добру книгу. Саме час взяти до уваги сильні сторони
візуальної культури. Комп′ютер та інформаційні технології стали невід′ємною
частиною нашого життя. Тому перед сучасними вчителями – словесниками постає
питання, чи зможемо ми, використовуючи Інтернет, виховати нове покоління та
зберегти цікавість до книги.
Всі ми звикли
до звичайного способу зацікавити книгою - книжкової виставки. Це коли книги
красиво стоять на поличках. Але зараз з'являються все нові і нові форми роботи
в бібліотеках. Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер це буктрейлер. Що
ж це таке?
З англійської
book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів.
Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше кажучи, буктрейлер -
це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання
- яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача,
спонукати до читання.
За кордоном
буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube
та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Це був
буктрейлер до десятого романа вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія».
Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість
споживача. Зараз в США над створенням буктрейлерів працюють провідні
кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році,
але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом
просування книг.
Першими
просувати буктрейлери стали книжні видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий
інструмент для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім
цю ідею підхопили бібліотекарі. Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у
вересні 2012 проводився конкурс на кращий буктрейлер серед бібліотек
Херсонської ЦБС.
Дітей
частенько залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої
фантазії, їм це явно приносить велике задоволення.
На
сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних
презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Як же
створити буктрейлер?
Поради зі створення буктрейлерів
1. Вибір книги
для реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути
безліч. Це реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення
буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових
виставок.
2. Створення
сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа
Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і
вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж
буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен
бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу
глядача - потенційного читача.
3. Наступний
етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги,
зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати
озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування
звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи
з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати
програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так як входить в пакет
Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з
цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відео
заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи
при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується
для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
6. Заключний
етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову
доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В результаті
буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних
соціальних мережах.
Чи можливо
зацікавити читанням через буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю
ниточку все ж варто. Адже це наша спільна справа - пробуджувати інтерес і любов
до Книги. Не хочеться, щоб через якийсь час ми перетворилися на націю, яка вміє
читати тільки податкову декларацію.
ПРИКЛАДИ БУКТРЕЙЛЕРІВ
Марина Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"
Юрій Нікітінський "Життя та зазвичайні пригоди Тамарочки Павлівни"
Юрій Винничук "Танго смерті"
Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі"
М. та С.Дяченки "Брамник"
Дякую, Наталіє, все розписано досить зрозуміло!
ВідповістиВидалитиДякую, Наталіє, все розписано досить зрозуміло!
ВідповістиВидалитиДякую! Дуже змістовна інформація. Чекаємо від вас інструкцію по створенню буктрейлерів у Windows Movie Maker та запису звуку за допомогою Sound Forge.
ВідповістиВидалитиХороші рекомендації. Учням справді цікавий такий варіант вивчення літератури. Ось варіант від учнів Ямницького НВК: https://youtu.be/IoYOlZkRRFc
ВідповістиВидалитикруть
ВідповістиВидалити