Мнемонічні фрази для деяких правил з української мови
Мнемо́ніка
(грец. τα μνημονιχα — мистецтво запам'ятовування) (мнемотехніка) — сукупність
прийомів і способів, що полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті
шляхом утворення штучних асоціацій.
1. Відмінки
Називний,
Родовий, Давальний, Знахідний, Орудний, Місцевий, Кличний
"На Родини Для Зими Осінь Мостить Килими"
"На Родини Для Зими Осінь Мостить Килими"
2. «Де Ти
З'їСи Ці ЛиНи?"
Букви, після яких пишеться м'який знак
(козацький, сьомий, лялька, дзьоб).
(козацький, сьомий, лялька, дзьоб).
3. «МаВПа
БуФ»
(губні приголосні звуки)
Букви, після яких пишеться апостроф,
(б’ють, в’юн, черв’як).
(б’ють, в’юн, черв’як).
4. «Де Ти
З'їСи Цю ЧаШу ЖиРу »
Букви, після яких у словах іншомовного походження
пишеться "И" ( Правило дев'ятки) (директор, таксист, режим).
5. «КаФе
"ПТаХ»
Букви, перед якими префікс "з-" перетворюється
на "с-"
(схопити, сфотографувати, стерти).
(схопити, сфотографувати, стерти).
6. «УСе Це КаФе
«ПТаХ і ЧаШа»
Глухі приголосні
звуки
ІІ варіант
"ЦаП ХоЧе ФіСТаШКи"
7.
«БуДе ГоЖе ҐеДЗю у ДЖаЗі».
Дзвінкі приголосні звуки
8. «Ми ВиНиЛи РіЙ».
Сонорні приголосні звуки
9 «Ще їЖДЖу»
Ш, Ч, Ж, ДЖ –
шиплячі приголосні.
10.
«СЦе їЗДЗу» (вимовляємо “ще їжджу” по-дитячому:))
С, Ц, З, ДЗ –
свистячі приголосні.
Дуже дякую! Для моїх учнів це буде цікаво! Натхнення Вам!
ВідповістиВидалитиСупер
ВідповістиВидалити123
ВідповістиВидалитиЦе підручник "Рідна мова" 5 клас Івана Ющука видавництва 1994 року
ВідповістиВидалитиДійсно цікаво. Велике дякую!
ВідповістиВидалитиСпасибі. Але Дзир - зайвий: м"який знак пишеться після БУКВИ, а не після звука, а літера З вже є в переліку, це по-перше. По-друге, стосунки букви Р і м"якого знака - то окрема тема. Не треба її вставляти в це речення, а то ще почнуть діти писати лікарЬ, календарЬ, царЬ, ХарЬків й казатимуть, що Ви їх так навчили :)).
ВідповістиВидалитиЗгодна із зауваженням)))) виправляю
Видалитипросто дз і р у відповідних позиціях пишуться з мяким знаком
ВидалитиДівчата, або велике спасибі, або щиро дякую. А "велике дякую" - це наче "большое благодарю". Смішно, правда? А виховуємо ж чуття мови ((
ВідповістиВидалитиБо «дякую» - це дієслово. А від дієслова ми можемо поставити питання до прислівника (красно дякую), а не до прикметника.
ВидалитиСпасибо, очень интересно было узнать мнемонические правила украинского языка!
ВідповістиВидалитивыручили, пасиб
ВідповістиВидалитиДякую!
ВідповістиВидалитиПАСІБА ЗАЙ
ВідповістиВидалитиДобрий день. Пані Наталю, даруйте, та чи не варто замінити картинку на котрій напис російською на більш доречну в даній ситуації? Дякую.
ВідповістиВидалитиЗгодна. Виправила
ВидалитиДякую, пані Наталія!
ВідповістиВидалитиДо п.6 підходить ще така фраза:
ХоЧу "Це" - ФоКуС і ШаПіТо
До п.7:
«МаЙоРіЛа НиВа» або «МаЙоРіВ ЛаН»
З повагою, Сергій
Вибачаюсь... Не до п.7, а до п.8...
ВідповістиВидалитиДобрий вечір. До п.7 у реченні Буде гоже ґедзю в джазі підібрані не всі приголосні дзвінкі ( немає в, й, л,м,н,р). Чи може я щось плутаю?
ВідповістиВидалитиВже зрозуміла, що в,й,л,м,н,р - сонорні. У початковій школі ми ці звуки відносимо до дзвінких непарних.
ВідповістиВидалитиДякую, знайшла підручник в інтернеті. Чудовий підручник.
ВідповістиВидалитиМені дуже сподобалися вислови дуже легко запам'ятовувати!☺️
ВідповістиВидалити